Wednesday, January 28, 2015

'My English World'

პროექტის 'My English World' დაწვრილებითი აღწერა შეგიძლიათ იხილოთ ქვემოთ მითითებულ ბმულზე: 

http://ewandidebeli.blogspot.com/2015/01/tpdc-2014.html

პედაგოგთა ეროვნულ კონფერენციაზე, უამრავ მასწავლებელს გაუჩნდა სურვილი, რომ აღნიშნული ვიდეო-თამაში საკუთარ სკოლაში ჩაეტარებინა; აქედან გამომდინარე, მინდა გაგიზიაროთ ეს სასწავლო რესურსი, რომელიც ნამდვილად დაგემარებათ სასწავლო საგნის პოპულარიზაციაში და  ნამდვილად აამაღლებს სასწავლო მოტივატიას თქვენს თქვენს მოსწავლეებში;

იდეის  ავტორი გახლავართ მე - ივანე დიდებელი, პროგრამა "ასწავლე საქართველოსთვის" მონაწილე კონსულტანტ-მასწავლებელი;

ქვემთ იხილავთ თამაშის სამ ნაწილს, რომელიც დაფუძნებულია Macmillan-ის გამოცემის  "English World"-ის პირველ, მეორე და მესამე დონეზე; 
თამაშში გამოყენებულია ლექსიკური მარაგი სამივე დონის გათვალისწინებით; დავალებებს დართული აქვს CD Room-ში მოცემული ორიგინალი სიმღერების კარაოკე ვერსიები;

ვიდეოების ბოლოს ატვირთულია პასუხების ფურცელი და ე.წ. "სიტყვების ბანკი", რომელიც  თქვენ წინასწარ უნდა მისცეთ მოსწავლეებს,  კონკრეტულ პერიოდში ასათვისებლად;

 დაბოლოს, თუ თქვენი სკოლა აღჭურვილია თანამედროვე ტექნოლოგიებით (პროექტორი, კომპიუტერი, ინტერნეტი...), მაშინ თავისუფლად შეძლებთ ამ რესურსის გამოყებას;

პირველ ვიდეოში წარმოდგენილია თბილისის 216-ე საჯარო სკოლაში განხორციელებული პროექტი, რომელიც ზუსტად შეგიქმნით წარმოდგენას იმაზე, თუ რა ფორმითა და რა სახით შეგიძლიათ მისი ჩატარება სკოლაში; 





გისურვებთ წარმატებებს!


My English World  I

 



პასუხების ფურცელი: 











სიტყვების  ბანკი: 







My English World  II





პასუხების ფურცელი: 






სიტყვების  ბანკი:  











My English World  III





პასუხების ფურცელი: 









სიტყვების  ბანკი: 














TPDC - მასწავლებელთა ეროვნული კონფერენცია 2014

 მასწავლებელთა ეროვნული კონფერენცია - საუკეთესო პედაგოგიური პრაქტიკა;
 მეორე ადგილი
 თემა:  პროექტ-გაკვეთილი 'My English World'
კონფერენციის ჩატარების ადგილი:  სასტუმრო ''ბაზალეთი''
თარიღი: 11 - 12 დეკემბერი, 2014 წ


პრეზენტაციის ნიმუში ვიდეო ფორმატში:



 








შესავალი

პროექტი  „My English World” - მაკმილანის  გამოცემის „English World”  სასწავლო ბაზაზეა  დაფუძნებული, რომელიც მიზნად ისახავსმომავალი თაობის წარმომადგენლებში, სასწავლო მოტივაციის  ამაღლებასა  და  ინგლისური  ენის  პოპულარიზაციას. იგი წარმოდგენილია საპრეზენტაციო ფორმატში Power Point, თამაშის სახით, რომელიც  უფრო დიდ ინტერესს სძენს მას. ზემოთ აღნიშნული სახელმძღვანელოები, საქართველოს ზოგად-საგანმანათლებლო სკოლებში, დაწყებითი საფეხურის პირველ ექვს დონეზე ისწავლება; შესაბამისად, შესაძლებელია, რომ მინიმუმ  ექვსი, მსგავსი ტიპის პროექტ-გაკვეთილი დაიგეგმოს, თითოეული დონის მიხედვით. მიუხედავად იმისა, რომ  ექვსივე დონეზე, ინგლისური ენის სახელმძღვანელო, საკმაოდ საინტერესო და მრავალფეროვანი რესურსით გამოირჩევა, ვფიქრობ, რომ ეს პროექტი, ერთგვარად აჯამებს  სემესტრის(წლის) განმავლობაში, მოსწავლის მიერ  ათვისებულ მასალას  სხვადასხვა კომპეტენციებში. აღნიშნულ პროექტ-გაკვეთილში მონაწილეობის მიღებაარაა სავალდებულო ყველა მოსწავლისთვის. მასში ჩართვა ნებაყოფლობითია და თითოეული მოსწავლე თავად წყვეტს, ჩაერთოს თუ არა თამაშში. უფრო დეტალურად თამაშის  შესახებ, ქვემოთ გვექნება საუბარი.

მეთოდები  და  პროცესის  მოკლე აღწერა

როგორც  ზემოთ  აღვნიშნეთ,  ამ  პროექტ-გაკვეთილის  განხორციელება, შესაძლებელია ერთი სასწავლო წლის განმავლობაში მინიმუმ  ერთხელ, თუმცა, უმჯობესი იქნება, თუ მას  წელიწადში რამდენჯერმე  ჩავატარებთ (მაგალითად,  სემესტრის ბოლოს, ან  ყოველი სამი თვის შემდეგ). მოდით, გადავიდეთ უშუალოდ იმ პროცესებზე, რომელიც ხორციელდება პროექტ-გაკვეთილის დაგეგმვის დროს.
უპირველეს ყოვლისა, მასწავლებელი აცნობს მოსწავლეებს აღნიშულ პროექტს: ესაუბრება მის დადებით მხარეებზე და იმ მოლოდინებზე, რომელიც თითეულ მოსწავლეში დიდ ინტერესს იწვევს. შემდეგ, ის აძლევს თითოეულ მათგანს არჩევანის  სრულ თავისუფლებას, რათა კონკრეტულ დროში გადაწყვიტოს და აცნობოს  მასწავლებელს, მიიღებს თუ არა პროექტში მონაწილეობას.
მას შემდეგ, როდესაც მასწავლებელი დაადგენს  პროექტში მონაწილე  მოსწავლეთა  რაოდენობას, აძლევს მათ ინფორმაციას იმ სავარაუდო თემებისა და  ლექსიკური მარაგის შესახებ, რომელიც  თამაშში იქნება გათვალისწინებული.  მოსწავლეებს,  ასევე, სასწავლად (გადასამეორებლად) მიეცემათ  კონკრეტული  სიტყვების  ჩამონათვალიც, რომელიც აუცილებლად უნდა იცოდნენ თამაშის დაწყებამდე.
აუცილებელია ისიც, რომ მასწავლებელმა, უშუალოდ საგაკვეთილო პროცესის მსვლელობის დროს, ან კლასგარეშე საათის ჩატარებისას, მუდმივად გაამახვილოს ყურადღება იმ საკითხებზე, რომელიც პროექტ-გაკვეთილში იქნება გათვალისწინებული. ასევე, სასურველია, რომ  მასწავლებელმა  შესთავაზოს  მოსწავლეებს  ანალოგიური ტიპის ამოცანები, რათა მოსწავლეები უფრო უკეთ  გაეცნონ   მოთხოვნილი  დავალების შინაარსს და ამასთანავე, გაუჩნდეთ უფრო დიდი ინტერესი მის მიმართ.
მოდით, გადავიდეთ იმ პროცესებზე, რომელიც უშუალოდ  პროექტ-გაკვეთილის განხორციელების დროს მიმდინარეობს.  ოთახი, რომელიც  სპეციალურად  მომზადებული  და გამოწყობილია, აუცილებელია, რომ იყოს  დიდი და გათვალისწინებული იყოსდამსწრე საზოგადოებაზე - მასწავლებლებზე, მოსწავლეებზე და ასევე თამაშში მონაწილე ბავშვების მშობლებზე. რაც შეეხება  ოთახის ინფრასტრუქტურას - თამაშის  თითოეული მონაწილის  ინდივიდუალურ  მერხებსა და სკამებს შორის  დისტანცია უნდა იყოს დაცული, რათა თავიდან იქნას აცილებული მოსწავლეებს შორის ნებისმიერი სახის კომუნიკაციის დამყარება და ასევე, შეუძლებელი იყოს, ერთი მოსწავლის ნაშრომიდან ინფორმაციის კოპირება.
მოსწავლეებს ურიგდებათ  პასუხების ფურცელი, რომლის  შევსების შემდეგაც, ხდება საბოლოო ქულების დაანგარიშება. მოთამაშემ უნდა შეძლოს რამდენიმე განსხვავებული ტიპის დავალების შესრულება, რომელიც  პროექტორის დახმარებით  ეკრანზე იქნება გამოსახული. იმისათვის, რომ უკეთ  წარმოვიდგინოთ სიტუაცია, სასურველია, ყურადღება გავამახვილოთ დავალებების იმ ტიპებზე, რომელიც უშუალოდ შედის მოცემულ პროექტში.  თამაში ექვსი  განსხვავებული რაუნდისგან შედგება  და თითოეული მათგანისთვის  გამოყოფილია  შესაბამისი  დრო და განსაზღვრულია ქულების ოდენობა. იმ  მაქსიმალური ქულების რაოდენობა, რომელიც შესაძლოა, რომ მოსწავლემ დააგროვოს მთელი თამაშის  განმავლობაში, არის 100 ქულა.
თამაშის პირველი და მეორე რაუნდი შედგება 10 – 10 ტესტისგან; პირველ მათგანში, მოსწავლე  ოთხი სავარაუდო პასუხიდან  ირჩევს და ხაზავს იმ ერთს, სადაც  სიტყვა გრამატიკულად არასწორი ფორმით წერია, მეორეში კი ირჩევს იმ პასუხს, რომელიც კონკრეტული თემის გარეთაა და ზედმეტია. რაც შეეხება მესამე დავალებას, ის 20 ტესტისგან შედგება - ეკრანზე გამოდის 20 სურათი და მოსწავლეებს  უწევთ ცარიელ გრაფებში სიტყვების  ჩაწერა, გრამატიკულად სწორი ფორმით. მეოთხე  დავალების  თანახმად, რომელიც  10 ტესტისგან შედგება, მოცემული ორი ან სამი სურათის მიხედვით, მოსწავლემ უნდა იპოვოს  ანალოგია, რომელსაც შესაბამის  ცარიელ  უჯრაში  განათავსებს.  მეხუთე რაუნდი 20 ქულით განისაზღვრება, სადაც მოცემულია ორი, თემატურად განსხვავებული კროსვორდი. დაბოლოს, მეექვსე  რაუნდი, სადაც ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა, 15-ს შეადგენს. ამ დავალებაში (Word Square), მოსწავლემ უნდა იპოვოს და შემოხაზოსკონკრეტულ თემასთან დაკავშირებული 15 სიტყვა.
ექვსივე რაუნდის დასრულების შემდეგ, მოსწავლეები თავიანთ ნაშრომებს მასწავლებელს აბარებენ. ქულების დაჯამების შემდეგ, მასწავლებელი გამოავლენს იმ ერთ გამარჯვებულ მოსწავლეს, რომელსაც ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა ექნება დაგროვებული. იმ შემთვევაში, თუ მათ მიერ დაგროვილი ქულები, თანაბარი რაოდენობის აღმოჩნდება,დაინიშნება დამატებითი რაუნდი, ერთი გამარჯვებულის გამოსავლენად.პროექტის გამარჯვებულს, სკოლის დირექციის  სახელით, გადაეცემა სერტიფიკატი, ან რაიმე ფასიანი საჩუქარი, პირობითად წიგნი.  სწორედ ეს პროცესები წარმოადგენს პროექტ-გაკვეთილის მთავარ შემადგენელ ნაწილს.

შედეგი

საბოლოო დასკვნის გაკეთებამდე, შეგვიძლია, კიდევ ერთხელ გადავხედოთ იმ  ძირითად  საკითხებსა და პრინციპებს, რომელიც აღნიშნული პროექტ-გაკვეთილის  მთავარ მიზანს წარმოადგენს  და შევაფასოთ, თუ  რამდენად ამართლებს, ან არ ამართლებს იგი. უპირველეს ყოვლისა, ყურადღება უნდა გავამახვილოთ იმ მთავარ პრიორიტეტებზე, რომლის განვითარებაც ედო საფუძვლად აღნიშნული პროექტის დაარსებას. როგორც ზემოთ აღვნიშნეთ, პროექტ-გაკვეთილის  განხორციელების  უმთავრესი მიზნებია:
-         სასწავლო პროცესის გამრავალფეროვნება
-         მოსწავლეთა სასწავლო მოტივაციის  ამაღლება
-         ინგლისური ენის პოპულარიზაცია
-         სასწავლო პროცესში ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება
-         წარჩინებულ მოსწავლეთა წახალისება
-         არაფორმალური განათლების ხელშეწყობა
-         მშობელთა ჩართულობა სასწავლო პროცესში (გარკვეულწილად)
იმ შემთხვევაში, თუ  ზემოთ ჩამოთვლილი პრიორიტეტებიდან უმეტესობა მიღწეულია, მაშინ, პროექტიშესაძლოა, წარმატებულად  ჩაითვალოს.ამას გარდა, პროექტ-გაკვეთილის ფარგლებში, მოსწავლეები:  განიმტკიცებენ ადრე შეძენილ ცოდნას, ხდებიან საკმაოდ მოტივირებულები, სწავლობენ სწრაფად აზროვნებასა და დროის მართვას, არიან უფრო მეტად დამოუკიდებლები, ეჩვევიან ტესტთან მუშაობას, უმკლავდებიან სხვადასხვა სირთულის ამოცანებს, იმდიდრებენ ლექსიკის მარაგს, ცდილობენ ანალოგიის პოვნას, იაზრებენ პროექტის მნიშვნელობას და არ არიან მოტივირებულები მხოლოდ მოგებაზე, მუდმივად ზრუნავენ პიროვნულ განვითარებაზე და მიისწაფიან სიახლეებისკენ.

დასკვნა

დასკვნის სახით, შეიძლება  ვთქვათ, რომ  პროექტ-გაკვეთილი ‘My English World’  უდავოდ ახერხებს  სასწავლო  პროცესში  სასიამოვნო ცვლილებების  შეტანას. იგი ერთი-ორად მრავალფეროვანს ხდის, ისედაც საინტერესო პროგრამას. გარდა ამისა, ის გაცილებით დიდ ეფექტს ახდენს, მაღალი აკადემიური მოსწრების მქონე მოსწავლეების  სასწავლო მოტივაციაზე. ასევე  უბიძგებს მათ, რომ  თამაშის პერიოდში აიმაღლონ საკუთარი ცოდნა და უფრო მეტად შეიყვარონ მათთვის ჯერ კიდევ ახალი, უცხო ენა. რასაკვირველია, პროექტის პოპულარობას განაპირობებს ის უახლესი ტექნოლოგიებიც (კომპიუტერი,პროექტორი), რომლის გარეშეც თამაში ნამდვილად არ იქნებოდა ასეთი აქტუალური და მიმზიდველი.
დაბოლოს, არაფორმალური განათლების წახალისება, უაღრესად მნიშვნელოვანია თითოეული მოსწავლისთვის და უფრო მეტად დასაფასებელი იმ შემთხვევაში, როცა  სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა  მშობლებიც ერთვებიან.



200 MOVIES

200  ფილმი, რომელმაც, შესაძლოა, დაგაინტერესოთ! კინო-ინდუსტრიაში, მუსიკალური ინდუსტრიისგან განსხვავებით, ნაკლებად კომპეტენტური ვარ. მიუხედავა...